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Therefore - Trailer I

Therefore - Trailer I Playable demo available on / Demo jugable disponible en:




The Wanderer wakes up in the First Realm, he finds it fading away, being torn apart and consumed by The Degradation. A spectral form, his only guide, whispers to him: “They are waiting for you in the center of all realities.”

But The Wanderer doesn't have memories or a voice of his own. The only thing he can do is wander, explore the First Realm in search for one of the Primeval Hearts, the key to reach his goal, and in his way maybe he will find answers about himself and about what is menacing all the Realms. But a great power is pounding inside of him, The Wanderer will soon discover that he is capable of amazing feats.

The Wanderer is able to extract The Essences, the ideas that shape the reality of the First Realm and its inhabitants, store them and mix them to forge special items that will help him through the adventure, and if something goes wrong, he may use the Memento Mori to reset the day and learn from his mistakes.

But be warned! This day is the last day of The First Realm, The Wanderer must be ready before confronting the End of the Tangle of Realms and a lot of paths will open in front of him, a lot of choices. You will be his conscience, the end of this story depends on you. The story about all of us.

- A pixel-art open world, a vivid realm where time flows and weather changes, with living fauna and flora, a world that refuses to die.
- Surreal characters and environments. Freedom to explore and take different paths and choices. Use "The Memento Mori" to reset the day and try again, without losing your items thanks to the use of the "Eternal Vaults".
- A universe based on Plato's Theory of Forms, where reality is made from ideas (essences).
- Sound and music are an essential part of the core mechanics. Lots of musical puzzles and symbolism, where poetry and riddles are a constant.
- Item crafting mechanics thanks to the "Essences Forge": Extract essences from environmental elements and NPC around you and use them to create special items.
- Plot and dialogues with different levels of depth and meaning.

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El Caminante se despierta en el Primer Reino, lo encuentra moribundo, disgregado, consumido por la Degradación. Una forma espectral, su único guía, le susurra: "Ellos te esperan en el centro de todas las realidades."

Pero el Caminante no posee recuerdos, ni una voz propia. Solo le queda caminar, explorar el Primer Reino en busca de los Corazones Primigenios, la llave para alcanzar su meta, por el camino, quizás halle respuestas sobre sí mismo y sobre aquello que amenaza todos los Reinos. Un gran poder duerme en su interior, pues el Caminante pronto descubrirá que es capaz de grandes proezas.

El Caminante puede extraer Las Esencias, las ideas que conforman la realidad del reino y sus habitantes, recopilarlas y mezclarlas para crear objetos místicos que le ayuden en su aventura, y si algo sale mal, podrá usar el Memento Mori, la capacidad de reiniciar el día y aprender de sus errores.

¡Pero cuidado! Este es el último día del Primer Reino, El Caminante debe estar preparado antes de enfrentarse al fin de la Maraña de los Mundos, y tiene muchos caminos a elegir y muchas decisiones que tomar. Tú serás su conciencia, solo de ti depende el final que tenga esta historia. La historia de todos nosotros.

- Un mundo abierto en pixel art, un reino vivo donde el tiempo pasa y la meteorología cambia, donde hay fauna y flora diversa, un mundo que se resiste a morir.
- Entornos y personajes surrealistas. Capacidad de explorar con libertad y tomar diferentes caminos. Uso del "Memento Mori" para resetear el día y probar de nuevo, sin perder objetos ya conseguidos gracias al uso de los "Arcones Longevos".
- Un universo basado en la Teoría de las Formas de Platón, donde la realidad esta constituida por ideas (esencias).
- Mecánicas de juego en las cuales los sonidos son una parte esencial. Abundancia de puzzles musicales y simbólicos, donde la poesía y los enigmas son una constante.
- Mecánica de forja de objetos que son clave para la aventura a partir de las esencias extraídas de los elementos del entorno y PNJ que te rodean.
- Guion y diálogos con varios niveles de profundidad y de significado.

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